آشنایی با پیچ ام دی اف، پیچ بکسی و پیچ نوک مته

در این وبلاگ قصد داریم تا شما را با یکی از بهترین فروشگاه های فروش پیچ آشنا کنیم.

آشنایی با پیچ ام دی اف، پیچ بکسی و پیچ نوک مته

در این وبلاگ قصد داریم تا شما را با یکی از بهترین فروشگاه های فروش پیچ آشنا کنیم.

آشنایی با پیچ ام دی اف، پیچ بکسی و پیچ نوک مته

ناوک پیچ یکی از برترین و بهترین فروشگاه های فروش پیچ در سراسر ایران میباشد. پیچ ام دی اف، پیچ بکسی، پیچ نوک مته و ... چند نمونه از پیچ هایی هستند که ناوک پیچ در اختیار شما همراهان گرامی قرار میدهد. جهت قیمت گیری و همچنین سفارش دادن میتوانید به ساتی ایین مجموعه به نشانی navakpich.ir مراجعه کنید.

  • ۰
  • ۰

پیچ‌ها خیلی در زندگی روزمرّه‌ی ما کاربردهای بسیاری دارند، از چفت کردن میز و صندلی تا تعمیرات ماشین آلات سبک و سنگین و یا حتی در کامپیوتر، موبایل و ساعت‌مان. این وسیله به شکل‌های بزرگ و کوچک در زندگی‌مان ورود کرده، بدون آنکه حتی ذره‌ای به آن توجه کنیم.

ولی هر پیچی در جا و مکان مهم خودش به کار می‌رود، برای مثال پیچ‌های ظریفی که برای چوب استفاده می‌شود را نمی‌توان برای بستن داربست استفاده کرد، زیرا پیج داربست بسیار قطور و بزرگ تر است و همینطور بلعکس آن را هم نمیتوان اجرا کرد.

برای همین باید بدانیم، بتوانیم و تشخیص دهیدیم که کدام پیچ در کجا و برای کدام محصول، قطعه یا صنعت به کار می‌رود تا مشکلاتمان را هر چه زودتر و راحت‌تر بتوانیم برطرف کنیم.

پیچ نوک مته و پیچ ام دی اف

توضیحات کامل پیچ ام دی اف

پیچ ام دی اف همانطور که از نامش پیدا است برای چوب‌های ام دی اف استفاده می‌شود، زیرا چوب ام دی اف از خورده چوب ساخته شده است و نسبت به چوب‌های دیگر سبک و انعطاف پذیرتر است، ولی بزرگ ترین عیب آن این است که چوب ام دی اف بسیار شکننده است، برای همین پیچی مخصوص این چوب‌ها ساخته شده‌اند. این محصول بخاطر رزوه‌‎های بلند و عمیقی که دارد در مکان و صنعت‌های دیگر نیز استقبال شده است و بسیار استفاده می‌گردد.
 

مشخصات پیچ ام دی اف

این پیچ از 1 و 1.5 سانتی متری تا 5 سانتی متری نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. از این محصول نوع 6 و 7 سانتی متری هم در بازار موجود است. مکان استفاده‌‌های 6 و 7 سانتی متری این پیچ بسیار مهم است، زیرا هر چقدر که طول‌آن بزرگ‌تر باشد هم شکننده‌تر است و هم شیار‌های بزرگ‌تر و عمیق‌تری در چوب ایجاد کرده که به پیچ و چوب هم آسیب می رساند. قطر‌ها این ابزار در دو نوع :

  1. 4 میلی متر
  2. 2 میلی متر

وجود دارد که در بازار از هر دو نوع  موجود می‌باشد. توجه داشته باشید، همانطور که در استفاده از پیچ طول‌آن مهم است قطر‌آن نیز مهم‌تر است، زیرا پیچ ام دی اف با قطر بزرگ هنگام ورود به وسیله باعث فشارده سازی چوب یا وسلیه‌تان می‌شود و اگر قطر قطعه‌تان کم باشد باعث آسیب به آن می‌شود.
 

جنس پیچ ام دی اف

این پیچ‌ها به صورت 500 عددی به رنگ سیاه و نقره ای رنگ در بازار عرضه می‌گردد. معمولا پیچ‌های ام دی اف از نوعفولاد استفاده می‌شوند زیرا از قدرت و استحکام بالاتری برخوردار هستند ولی از جنس‌های  استنلس، استیل، برنج، آلومینیوم، برنز،و...نیز تولید می‌شوند .

توضیحات کامل درباره پیچ بکسی

پیچ بکسی به دلیل شکل آچار‌بکس روی گل‌پیچ‌شان معروف‌اند. علت شکل بکسی روی گل‌پیچ وسیله این است که برای بستن ورقه‌های آهنی مانند شیروانی به کار می‌روند که شما باید تسلط کامل روی آن داشته باشید. در بعضی از حالت‌های این وسیله شیار چهارسو هم درج شده است. پیچ بکسی به پیچ‌ شیروانی هم معروف‌است.

همانطور‌که اشاره شد پیچ بکسی در بستن ورقع‌های آهنی به کار‌می‌رود و نوک این وسیله باید حالت مته‌ای باشد. پیچ شیروانی برای‌ اینکه به آهن راحت و سریع‌تر نفوذ کند روی نوکشان حالت مته‌ای تعبیه شده‌است، این حرکت هوشمندانه به دو دلیل کار را برای مصرف کننده راحت‌تر کرده  است:

  1. مته‌ی روی نوک پیچ شما را از سوراخ کردن اولیه‌ی ورقه‌ی آهنی بی نیاز کرده است.
  2. مته‌ی روی نوک این اجازه رو به شما می‌دهد که به راحتی از ورقه‌های دو یا سه لایه استفاده کنید.

مشخصات و جنس پیچ بکسی

پیچ بکسی در دو طرح بکسیِ معمولی و بکسیِ چهارسو دار، خودکار و مته‌ای تولید می‌شود. جنس آنها از آهن، فولاد، استنلس و استیل می باشد که معمولا به صورت آبکاری شده ( گالوانیزه )  به بازار عرضه می‌شود  .این ابزار درجعبه‌های 500 عددی و به صورت نقره‌ای تولید می‌شود.

پیچ بکسی وارداتی و ساخت تایوان می باشد، اما چین مثل همیشه پا به عرصه گذاشته و شروع به تولید آن کرده است. اگر به دنبال کیفت هستید نوع تایوانی این محصول بسیار بادوام‌تر و بهتر می‌باشد که در ایران خرید آن از چین پیشی گرفته است. اما اگر قیمت برایتان مهم‌تر است محصول چینی آن مقرون به صرفه است که از هر دونوع آن در بازار وجود دارد.

پیچ بکسی با استاندارد‌های مختلفی مانند، ISO DIN  ، ASTM وجود دارد. استاندارد din 7504K که معادل آن iso 15480 تولید شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد. معمولا واحد اندازه گیری طول رزوه این نوع پیچ‌ها براساس اینچ تعیین می‌گردد.
 

کاربرد پیچ بکسی

پیچ شیروانی که اسمش پیداست، برای شیروانی و سقف‌ها کاذب به کار رفته و می‌رود. به دلیل استفاده‌ی زیاد آن در صنعت سقف و شیروانی این اسم یا لقب پیج شیروانی را به خود گرفته است. پیچ بکسی به دلیل نیاز نداشتن به سوراخ کردن وسیله‌تان با مته به نام (خودتراش) نیز شناخته می‌شود.

 

حرف آخر

  1. برای سوراخ کردن چوب ام دی اف از قطر و طول کوتاه‌تر از پیچ‌تان استفاده کنید.
  2. لازم نیست برای پیچ‌های بکسی از مته استفاده کنید اما اگر می‌خواهید اطمینان حاصل کنید که پیچ مستقیم در محصول فرو می‌رود استفاده از مته اشکالی ندارد.

 

و آخر از همه این محتوا صرفا آشنایی و کارایی شما با پیچ ام دی اف و پیچ بکسی می‌باشد، لطفا قبل از شروع کار ایمنی‌های لازم را وسایل برقی مخصوصا برای سوراخ کردن چوب و آهن یا حتما رعایت کرده باشید. این سایت درقبال آسیب شما یا محصول‌تان هیچ مسئولیتی ندارد.

مقالات مرتبط:
پیچ نوک مته چیست؟
ترمز الکتروموتور با کیفیت!

 

  • ۰۰/۱۲/۱۶
  • ناوک پیچ

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی