آشنایی با پیچ ام دی اف، پیچ بکسی و پیچ نوک مته

در این وبلاگ قصد داریم تا شما را با یکی از بهترین فروشگاه های فروش پیچ آشنا کنیم.

آشنایی با پیچ ام دی اف، پیچ بکسی و پیچ نوک مته

در این وبلاگ قصد داریم تا شما را با یکی از بهترین فروشگاه های فروش پیچ آشنا کنیم.

آشنایی با پیچ ام دی اف، پیچ بکسی و پیچ نوک مته

ناوک پیچ یکی از برترین و بهترین فروشگاه های فروش پیچ در سراسر ایران میباشد. پیچ ام دی اف، پیچ بکسی، پیچ نوک مته و ... چند نمونه از پیچ هایی هستند که ناوک پیچ در اختیار شما همراهان گرامی قرار میدهد. جهت قیمت گیری و همچنین سفارش دادن میتوانید به ساتی ایین مجموعه به نشانی navakpich.ir مراجعه کنید.

  • ۰
  • ۰

لامپ های فلورسنت فشرده که به آن ها لامپ کم مصرف نیز گفته می شود، از نظر عملکرد هیچ تفاوتی با لامپ های فلورسنت ندارند، در نتیجه تجهیزات لامپ فلورسنت فشرده نیز دارای دو نوع بالاست مغناطیسی و بالاست الکترونیکی هستند تنها تفاوتی که در این زمینه وجود دارد این است که برخی از لامپ های کم مصرف دارای استارتر داخلی در انتهای پایه کلاهک خود هستند و لذا این نوع لامپ ها دارای پایه کلاهک با دو پین هستند و تنها می توان آنها را بالاست مغناطیسی راه اندازی کرد.

با اینکه مقدار جریان پیش گرمایش و مدت زمان آن برای لامپ های فلورسنت و فلورسنت فشرده متفاوت است، در بسیاری از موارد بالاست های الکترونیکی مربوط به لامپ های فلورسنت را می توان برای لامپ های فلورسنت فشرده با توان مشابه نیز به کار برد. در این صورت باید به اطلاعات ارایه شده توسط کارخانه سازنده در مورد بالاست الکترونیکی و نوع لامپ های مناسب برای آن توجه کرد.

تخلیه الکتریکی

می دانیم الکترون های هر اتم در مدارهای معینی که ترازهای انرژی مشخصی دارند به دور هسته در حال گردش هستند. اعمال ولتاژ ناگهانی زیاد (به روشی که توضیح داده شد) باعث می شود این الکترون ها انرژی دریافت کرده و از تراز اصلی انرژی خود خارج شوند و به ترازهای بالاتر انرژی بروند، بعد از عادی شدن جریان و رسیدن ولتاژ به ولتاژ شبکه، الکترون ها دوباره به ترازهای قبلی خود باز می گردند و در حین بازگشت انرژی دریافت شده در مرحلۀ قبل، نور ماوراء بنفش آزاد می کنند.

نور ماوراء بنفش در اثر برخورد با مواد فلورسانس به نور مرئی تبدیل می شود. در این دسته از لامپ ها الکترود نقش مهمی در شروع تخلیه الکتریکی دارد. اغلب لامپ های فلورسنت که در دنیا مورد استفاده قرار می گیرند از این نوع است.

لامپ های فلورسنت فشرده

در سال های اخیر به دلیل اهمیت صرفه جویی در انرژی، استفاده از لامپ های فلورسنت فشرده CF معروف به لامپ کم مصرف و کلید اتوماتیک اشنایدر فراوان شده است و تولید لامپ های فلورسنت فشرده تحول بسیار عظیمی در بهینه سازی مصرف انرژی الکتریکی برای تأمین روشنایی ایجاد کرد.

اساس کار این لامپ ها همانند لامپ های قدیمی است ولی در ساختمان آنها از بالاست الکترونیکی استفاده شده قطر و طول لوله لامپ کوچک شده و راه انداز نیز ندارند، لذا حجم کوچکتری را اشغال می کنند. این گروه لامپ ها تا توان مصرفی یکصد وات در بازار عرضه شده اند.

لامپ های فلورسنت فشرده، CFL یا (Compact Fluorescent Lamp) با ادوات کنترلی سرهم و یا جداگانه ساخته می شوند. این لامپ ها از نظر عملکرد، کاملاً شبیه لامپ های فلورسنت و حجم آنها بسیار کوچک تر از لامپ های فلورسنت است با این حال به دلیل مصرف بسیار پایین انرژی و بازدهی بسیار خوب آن ها در مقایسه با لامپ های رشته ای، به لامپ های کم مصرف مشهور شده اند.

رنج توان این لامپ ها از ۵ تا ۵۵ وات است ولی در توان های ۱۲۵ تا ۲۰۰ وات نیز تولید می شود. از مزایای لامپ های فلورسنت نسبت به دیگر لامپ ها می توان به طول عمر بالاتر، افت شار نوری بسیار کم و شار نوری اولیه بالاتر اشاره کرد. معایب لامپ های فلورسنت شامل سوسو زدن یا اثر استروبوسکوب، تداخل با امواج رادیویی (وجود تابش با طیف امواج بلند) و وجود ترازهای فشار صوت پیوسته ای می شود.

با توجه به اینکه ساختمان و طرز کار این نوع لامپ ها مشابه لامپ های فلورسنت است، پس همانند لامپ های فلورسنت نیاز به مدارات جانب راه انداز و نیز مدار محدود کننده جریان دارند. مدار لامپ های فلورسنت فشرده می تواند همانند لامپ فلورسنت، شامل استارتر و چوک باشد و یا یک مدار الکترونیکی باشد که خواسته مورد نظر را تأمین کند. این مدار الکترونیکی می تواند به صورت مجزا باشد و یا اینکه در یک حجم بسیار کوچک مجتمع شده و در داخل ساختمان لامپ قرار بگیرد.

مقالات مرتبط:

کلید هوایی اشنایدر

  • ۰۱/۰۲/۲۸
  • ناوک پیچ

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی