آشنایی با پیچ ام دی اف، پیچ بکسی و پیچ نوک مته

در این وبلاگ قصد داریم تا شما را با یکی از بهترین فروشگاه های فروش پیچ آشنا کنیم.

آشنایی با پیچ ام دی اف، پیچ بکسی و پیچ نوک مته

در این وبلاگ قصد داریم تا شما را با یکی از بهترین فروشگاه های فروش پیچ آشنا کنیم.

آشنایی با پیچ ام دی اف، پیچ بکسی و پیچ نوک مته

ناوک پیچ یکی از برترین و بهترین فروشگاه های فروش پیچ در سراسر ایران میباشد. پیچ ام دی اف، پیچ بکسی، پیچ نوک مته و ... چند نمونه از پیچ هایی هستند که ناوک پیچ در اختیار شما همراهان گرامی قرار میدهد. جهت قیمت گیری و همچنین سفارش دادن میتوانید به ساتی ایین مجموعه به نشانی navakpich.ir مراجعه کنید.

  • ۰
  • ۰

انواع پیچهای ترکیبی یا Combination

درایو این پیچها معمولا ترکیبی از درایوهای شیاردار و چهارسو Philips میباشد تا امکان باز و بسته کردن با کمترین امکانات وجود داشته باشد.این مزیت زمانی بکار میرود که یک کاربر غیرحرفه ای به کرات اتصالی را باز و بسته نماید (مثل درب محفظه ی باتری اسباب بازی) و عیب آن افزایش هزینه ی تولید و قیمت محصول است. (مگر در پیچهای پلاستیکی و تولید شده به روش ریخته گری)انواع پیچ ترکیبی میتوانند بر مبنای درایوهای ستاره ای و شیاردار، شش گوش و فیلیپس و … ساخته شوند که چندان رایج نیستند. درایو پیچ بصورت ترکیبی یا Combination، که به این پیچها ترکیبی گفته میشود.

خرید پیچ نوک مته

انواع پیچ مربعی یا Square

شکل درایو این پیچ بصورت چهارگوش یا مربع است که از لغزش آچار پیشگیری میکند و تحمل مقادیر زیادی از گشتاور را دارد. در مواردی چهار گوشه ی مربع را کمی شیاردار میکنند تا قابلیت استفاده از پیچ گوشتی چهار سو وجود داشته باشد، که در این حالت اصطلاحا Hybrid یا مختلط است. (چون شیار چارسو کامل اعمال نمیشود، درایو از نوع ترکیبی یا Combination نخواهد بود). این پیچ اولین بار در سال ۱۹۰۸ توسط شخصی بنام رابرسون ساخته شد و به همین علت پیچ رابرسون (Robertson) نیز نامیده میشود. پیچ با درایو مربعی که به آن Square Screw گفته میشود.

پیچ سوکتی، شش گوش یا آلن (Socket, Hex or Allen)

شیار درایو روی این پیچ بصورت شش گوش، یا سوکتی است که عموما آلن نامیده میشود و در محیطهای صنعتی به پیچ آلن خور معروف است! شکل خاص این شیار تحمل گشتاورهای بالایی را دارد که آن را گزینه ی مناسبی برای برقراری اتصالات محکم میکند، اما هزینه ی تولید و قیمت نهایی تولید پیچ را افزایش میدهد. پیچ آلن خور یا Socket Screw یا Allen Screw که به پیچ سوکتی یا پیچ با درایو شش گوش هم معروف است.

انواع پیچهای ستاره ای یا Star

انواع پیچ ستاره ای کاربرد عمومی زیادی ندارند! شیار ستاره ای شکل و زیبای آنها تنها کمی بیشتر از درایو چهارسو گشتاور تحمل میکند و مزیت اصلی آنها جلوگیری از باز و بسته شدن توسط افراد غیرمتخصص است. از آنجایی که ابزار مناسب برای باز کردن این پیچ در دسترس بسیاری از افراد غیرماهر وجود ندارد از آن برای اتصال درب محفظه ی اجزای حساس تجهیزات، مثل مدارهای حساس الکتریکی، استفاده میشود.

طبقه بندی انواع پیچ از نظر شکل کلگی (Head Shape)

در این بخش مقایسه و طبقه بندی انواع پیچ بر اساس شکل کلگی انجام میشود که برای Screw و Bolt یکسان هستند و هر طبقه بندی شامل پیچهایی با درایوها، جنسها و کاربردهای مختلف است.

انواع پیچ با کلگی مخروطی یا Countersunk

کلگی پیچهای Countersunk مخروطی شکل است، بطوریکه مساحت سطح مقطع از پایین به بالا افزایش میابد. زاویه ی مخروط عموما قائم (۹۰ درجه) است و در غیر اینصورت مقدارش اعلام میشود (مثلاBolt Flat 85). زوایای بزرگتر نیازمند ارتفاع کلگی کمتر (و بالعکس) میباشند و به همین علت پیچهای مخروطی با زاویه ی بیشتر از ۹۰ برای قطعات نازک کاربرد بیشتری دارند. پیچهای Countersunk نشیمنگاهی برای قرارگرفتن روی سطوح ندارند و در اصل برای نصب شدن داخل قطعه کار طراحی شده اند، با این حال در مواردی با بریدن بخشی از ناحیه ی زیرین مخروط یک سطح افقی ایجاد میشود که میتواند بعنوان نشمینگاه استفاده شود (یا نشود) و ارتفاع کلگی را کاهش یا طول رزوه را افزایش دهد. در صورت وجود برش در ناحیه ی مخروطی، لازم است در نامگذاری پیچ از عبارت Undercut استفاده شود، مثلا Undercut Oval به معنای یک پیچ مخروطی از نوع Oval میباشد که ناحیه ی زیرین آن بریده شده است. (پیچ های Flat و Oval کمی جلوتر بررسی میشوند).

مقالات مرتبط:

خرید پیچ نوک مته

خرید پیچ ام دی اف

  • ۰۱/۰۱/۱۰
  • ناوک پیچ

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی